Kroatien dag 1

Vi startade semestern med att sova på Rest and Fly på Arlanda, natten mellan fredag och lördag. Till Arlanda tog vi oss med tåg, som jag ångrar i efterhand. Tusen grader på tåget återigen och fläktar som fungerade ibland. Ni kan bara tänka hur Agnes tyckte detta var.Nu bojkottar jag SJ ett långt tag framöver. dom är inte värda att lägga pengar på.
 
Flyget gick tidigt och det blev, trots att vi var ute i god tid, snärjigt då det helt plötsligt skulle vara dubbla passkontroller innan vi fick gå på planet. Och vi som förbeställt pengar på Forex som vi fick strunta i att hämta ut. Med nöd och näppe hann jag med att handla en frukostmacka och den kändes viktigare än att hämta ut pengar. Flygresan gick kanoners. Agnes var glad och nöjd och sov sig igenom mestadels av resan.
 
       
 
       
 
När vi landade blev vi hämtade med minibuss och sedan blev det en kort båttur ut till våran ö, Sipan.
 
       
        I väntan på Speedbåten
 
Hotellet, Bozica, är fantastiskt. Vi har ett jättefint rum med havsutsikt, servicen går det inte att klaga på och maten är kanongod. Vattnet är helt underbart att bada i.
 
       
        Utsikt från rummet
 
       
        Lunchtajm
 
       
        Rumsmys
 
Vädret är kanoners, stekhett när solen inte är i diset (och jag vet att det är finväder hemma också), men vi har inga måsten utan latar oss till max. Vi trivs som fisken i vattnet med andra ord!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0