Kan själv!

Nu har tösen fått för sig att bli matad inte är så kul, utan hon vill plocka själv. Men vad ger man till en tandlös 8 månaders bebis som är greppvänligt? För mkt kommer ju inte i munnen om man säger så. Idag testade jag makaroner och majs det gick sådär, var kanske lite för smått att pilla med. Smörgås, rån och krokar går bra, det mesta hamnar faktiskt i munnen. Samtidigt som hon ska plocka får man lura med en sked och passsa på att skyffla in mat när hon öppnar munnen. Känns sådär att luras men vad tusan ska man göra, hon måste ju få i sig mat. Tänk att en sådan liten person kan vara så bestämd. Man undrar vad det kommer ifrån....
 
Appropå tösen så valde hon natten till idag att vara vaken mellan 01:00-03:45. Det började med en massa babbel från hennes sida och försk att somna om i eget rum. Trött som man var gav jag upp efter ett tag och la henne i våran säng, där babblades det visare och varje gång hon nästan somnade kom hon på sig själv och började sparka istället för att hålla sig vaken. Man fick sig en och annan spark i både bröst och ansikte. Vi 03:00 gav jag upp, blev arg och bar tillbaka henne till sin säng, då började hon störtgrina efter tio minuter i sin egen säng. Nu kan jag säga att alla i huset var vakna, make som katter som for runt i huset. Strax innan halv fyra fick hon flaska och vips blev hon glad igen. Lade henne i våran säng och hon somnade - SUCK!
 
Hoppas på att få sova inatt och om jag vore smart så hade jag legat och sussat sött för längesedan...
 
 
       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0