Välling!

Introduserat  välling, igår för tösen, en vecka för tidigt om man ser på från vilken ålder man ska börja (jag vet att detta har med gluten att göra men det finns ju även i gröten). Anledningen till detta är att denna kvällsgröt som jag blev beådrad att ge henne har gått sådär. Hon är så trött på kvällen att hon inte vill äta så mkt, några skedar max sedan blir det dödsskrik. Sedan har jag fått lov att ge henne flaska med mjölk eller ersättning för att hon ska få i sig ngt innan nattsömnen. För jag har ingen större lust att ge henne gröt halv fem och sedan måste jag i allfall ge henne ngt mer innan sovning och hon lägger sig halv sju. I nuläget ammar jag henne vid halv fem, då hon vaknat efter en eftermiddagslur. Inbillar mig att denna amning senare eller kanske snart ska bytas ut mot vanlig mat istället. Och jag tycker det blir kaka på kaka att först ge gröt och sedan välling, det är ju samma sak fast i olika konsistens.'
 
I allafall så gick det bra, blandade välling och ersättning för att hon skulle känna igen smaken och det gick ner. Samma procedur blev det ikväll och det slank ner det med, mkt bättre än kvällsgröten hade gjort.
           
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0