Sunday talk

HUr kommer det sig att det alltid är så dåligt på teve på söndaskvällar? Kanske är det meningen att man ska gå och lägga sig och sova istället för att uggla i soffan och klicka mellan kanalerna i hopp om att hitta ngt att se....
 
Dagen har annars sett ut som sådan:
- 05:40 vaknar tösen och vill ha mat, vill sedan inte somna om. Vi går upp, jag bäljar kaffe och tösen kollar på barnprogram i mammas famn. Vi hade faktiskt riktigt mysigt under en filt, uppkrupna i soffan.
- 07:30 maken kommer upp, han fick sovmorgon minsann. Vi gick faktiskt in och väckte honom.
- 08:00 frukostätning
- 09:30 jag drar till gymet och maken och tösen går ut på promenad.
- 11:45 jag kommer hem från gymet och har passat på att köra bilen genom en biltvätt på vägen hem.
- 13:00 lunch hos tösens farmor och farfar, där även gammelfaster och gammelfarmor var med
- 15:30 hemma igen med en trött, lite småkinkig tjej.
- 16:30 har en sovande tös i famnen och jag kommer ingenstans
- 17:30 tösen vaknar och är sur, lösningen blir Baby Einstein Numbers på Ipaden, tösen blir tyst och nöjd.
- 18:00 jag startar middagslagningen, chili con carne medans maken försöker underhålla en missnöjd tjej, det slutar med att de står och ser på när jag lagar mat
- 18:45 tösen kräver sin mor och maten som finns där
- 19:20 tösen har somnat och jag bär henne till hennes säng
- 19:25 jag får äntligen middag
- 19:45 parkerar arselet i soffan och där sitter jag än....
 
        
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0