Dopad

Det var ett tag sedan men nu så. Det är förbaskade mig inte lätt med egen tid och nu har man varit för trött på kvällarna så skrivandet har inte känts lockande. Denna vecka är ju sportlovsvecka vilket resulterat i att allt som tösen och jag brukar aktivera oss med är stängt, man har tagit lov helt enkelt. Trist! Detta har vi löst genom att promenera lite extra mkt, med och utan sällskap. Det har ju faktiskt varit riktigt bra väder så man får passa på att njuta utomhus när man kan, Det går som sagt lättare när tösen sover än när hon är vaken, att vara ute menar jag. Har inte riktigt kommit på hur jag ska kunna sitta och njuta av vårsolen medans en fem månaders baby är vaken. Skidåkning har jag faktiskt hunnit med, både i Romme och längdskidor på hemmaspåret (som snälla Vasalopps Anders dragit och är 1,2 mil). Slalomåkningen var fantastiskt kul, så härligt. Vi köpte tre timmarskort och hade farmor och farfar med oss som gick promenad med tösen. Vi fick 2,5 timmars egentid, sedan började hon gallskrika efter sin mamma. Så nu kan jag bocka av amning på offentlig toalett! Sedan har tösen blivit döpt också. Det gick bra i kyrkan tills hon blev uttråkad och blev kinkig. Sedan blev det skrik när hon skulle vara hos prästen. Tänk själv att komma till en vilt främmande karl, som håller i en och som sedan till råga på allt skvätter vatten på en. Blev bättre när hon fick komma till sin mamma men då var björnen redan väckt. Tillsällningen efterråt var trevlig och alla hade tänkt till så bra i sina presentval till tösen. Tack ska alla ha som var med på denna dag och för de fina presenterna! Jaha, nu skulle jag ha lagt upp lite trevliga bilder men det verkar vara ngt med denna sida igen så det inte går, gaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh blir så matt. Denna sida har verkligen INTE blivit bättre sedan dom gjorde om den. Gör om gör rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0