Ge mig frukost!

Tösen vaknade 05:00 imorse, suck! Högt pratade hon med sina figurer som hänger ovanför hennes säng och nappen spottade hon ut när jag sömndrucken försökte stoppa in den i hopp om lite mer sömn. Gav upp och lade över henne i våran säng för att få henne att somna om. Jag somnade om dirket, snusandes på bebis. Jag vakande efter en stund med ett ryck och kollar på klockan, 06:07. Kollar på tösen och möts av ett leende. Shit! Somnade hon om måntro? Eller har hon legat vaken en timme medans mamman sovit? Jädrans, hon måste vara hungrig stackarn (hmmm hon åt för 6 timmar sedan).... Upp snabbt som ögat, men en överförtjust tös som äntligen får gå upp (det dåliga samvetet växer äver att jag somnade om en timme och inte har en aning om hon sovit eller varit vaken). Snabb blöjbytning, på med kaffebryggaren och sedan började jag tillaga tösens frukost medans hon  lekte nöjt vid köksbordet....
 
          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0