Urmjölkad

Igår kom första prövningen med att ha en liten bebis. Förmiddagen flöt på bra, matning vid halv åtta och halv elva och däremellan sov hon sött. Efter lunch hade jag tänkt mig en promenad i det fina höstvädret och insupa lite frisk luft som jag inte känt på flera dagar. Vid ett var det matning igen och sedan tänkte jag mig en liten tur. Men icke, det var någon annan som tyckte annat. Från denna matning vid ett till ca 19, hade jag en liten tjej som vägrade lämna sin mamma och hennes bröst. Hon åt och somnade, och när man skulle lägga ifrån henne så började hon gallskrika och visa att hon minsann inte var nöjd med den maten hon redan fått. Bara att starta om och så där höll det alltså på hela eftermiddagen. Naturligtvis kom det en hel det kräk också, på mig, henne, kläder, soffa, ja överallt kan man säga. Mellan detta var det en massa kiss och bajs i blöjan. På kvällen fick jag en och en halvtimmes rast, då hon faktiskt nöjde sig med maken och jag somnade direkt. Vid 22 startade det igen och höll i sig till ca 03, med korta pauser på 15 minuter då man trodde hon somnat, lade ner henne, lade ner mig själv och sedan.... gallskrik. Phu! Vid halv fyra somnade hon äntligen med makens hjälp och sov till halv åtta. Nu är hon morgonmatad och jag har fått äta frukost. Tacka gudarna för lite energi efter denna urmjölkning.
 
Nu hoppas jag på en mindre urmjökad dag idag.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

HoN är väl som mor sin...blir grinig när hon är hungrig! Fantastiska bilder rån Falun! Kul att följa bloggen. Kram erica

2012-09-25 @ 10:05:47
Postat av: Sussi Trygg

Hon är verkligen jättesöt eran tjej. När jag fick min Elias vart jag sittandes i soffan dom första 3 månaderna. Hann inte göra något mer än amma kändes det som. Men det är det värt :)

Kram kram!
Sussi Trygg

Svar: Tack så mkt Sussi! Mkt ammande blir det, tur man har en bekväm soffa =)Kram
Tina

2012-09-25 @ 20:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0