Så typiskt!

Agnes sover alltid bra efter morgonmatningen, så man får några timmar att bara vara på förmiddagarna. Det gillar jag. Igår beslöt jag mig för att det var dags att färga utväxten (eller största anledningen är ju att  dölja de grå håren som man har) på Agnes förmiddagslur. Jag slängde i mig frukost och började sedan med färgningen. Lagom när jag börjat smeta in färgen, vem vaknar inte då? Så typiskt, det var bara att snabbt smeta i resten av färgen (medans dottern skrek) och sedan fram med brösten för matning. Hmmm, en timme sov hon naturligtvis när mamman ville göra ngt utöver det vanliga stöket....
 
På kvällen valde hon att visa sig från sin allra bästa sida och gallskrika i perioder från 19 till 23, sedan somnade hon av ren utmattning tror jag. Sådana stunder känner man sig maktlös, då inget man gör verka hjälpa. Peppar. peppar så händer inte detta så ofta.
 
Idag har vi varit på BVC och Agnes väger nu nästan 3900g. Barnmorskan fick lov att fråga om hon var nymatad när hon vägde sig och ja, det var hon ju. 300 grams viktuppgång på en vecka är inte illa (man kan även skåda en liten dubbelhaka på dottern). Inser att hon ärvt mammans matbehov, stackars maken säger jag bara...

Kommentarer
Postat av: Sussi Trygg

Hallå!
Du kanske hade själv fått i dig för mycket mjölkprotein den dagen då Agnes skrek hela natten. Små bebisar kan vara känsliga för det och få ont i magen.

Kram kram!
Sussi

2012-10-18 @ 11:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0