Zumba

Onsdagarna går verkligen i ett och så har det spöregnat hela dagen. Funderade länge om jag skulle flytta in mina planerade utelektioner idag, för mig skulle det bli bättre då jag planerat klantigt från början. Att ha varannan lektion i idrottshallen och varannan lektion på Avesta vallen (ca 5 minuter från skolan), med 10 minuter mellan lektionerna kanske inte var så genomtänkt. 6 st lektioner på raken dessutom. Eleverna fick bestämma och röstade på inneidrott istället för att plaska i det våta gräset med en fotboll. Glada och nöjda elever blir en glad och nöjd idrottslärare. Hoppas på bättre väder på fredag, då det vankas uteidrott igen. Och ja, jag vet, klä dig efter vädret och det gör jag i allfall, sämre med eleverna, då anser jag det är bättre att få väl genomförda lektioner än hålla på att bråka på dem när de klagar att de blir blöta, kalla och frusna. Så var det idag i allfall, på fredag kanske bitchen är tillbaka....

Zumbade loss nu på kvällskvisten. Det var härligt att svettas lite och röra på den gravida kroppen. 


             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0