Gräsklippningspremiär

Arbetshelg som vanligt. Vi har pysslat med följande under helgen:
-städat huset
-tvättat husets alla fönster på in och ut sidan (23 st)
-målat och bytt takrännor på delar av huset
-tvättat
-lagat mat
-planterat om blommor och örter
-vattnat blommor
-klippt gräset

Har idag även gjort egen rabarberkräm till makens stora förtjusning. Han tyckte att jag gjorde den för bra och då fick jag lov att fråga vad han menade med det. Jo, han ville ha den klumpig, så man kände potatismjölsklumparna. Min spontana fråga tillbaka blev då; är det så din mamma lagar krämen? Ja, säger maken och ler... Say no more, men jag kommer inte fuska och göra krämen klumpig. Korrekt ska det vara, så det så!

                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0