Vilken fantastisk helg

Det var inte igår det var två hela dagar med strålande solsken, men det var det denna helg. Lovley.

Vaknade min valiga helgtid imorse, strax efter 07:00  och då var hon visst strax efter åtta pga av att sommartiden har börjat. När jag ställt in mig på sommartid och käkat frukost begav jag mig ut för lite målning. Maken började grundmåla en av våra utemöbler igår och nu var det min tur att måla finishen. Blev så i målartagen att jag målade två innestolar och några krukor också. Blev asbra. Krukorna får vänta innan det går att plantera div blommor i dom, kan ju inte ha penseér och påskliljor överallt. Stolarna ska få nya dynor, en ska jag klä med fårskinn hade jag tänkt och utemöblemanget är klart att använda, så välkomna in på en kaffetår imorgon eftermiddag.

       

Våffeldag idag och detta firades med våffelätning i växthuset. Ruskigt gott men man blir lite degig efteråt, tur man hade målningen att återkomma till.

       

En av de bästa sakerna med våren och det fina vädret är att man återigen kan hänga ut tvätten på tork. Det tyckte både jag och Selma var bra.

      

      

Gick ut i skogen på videkissejakt och fann inte bara kissarna utan även tussilago.

      

Middagen åts även den i växthuset, hemgjorda grillade hamburgare.

      

Sedan var det dags för lite eldning i slänten hos grannarna men innan detta gjorde jag snabbt en lasange och satte i ugnen och sedan lite matbröd som skulle in i kylskåpet för jäsning till imorgonbitti.

      

Selma var med och kollade så allt gick rätt till. Hon är inte så kelig men social, för hon ska alltid vara med när man gör ngt ute. 

       

Nu har jag duschat och ligger i sängen på min spikmatta. Måndag imorgon igen och jobbet hägrar...

Javisst ja, tack Smedsbo för en trevlig kväll igår med massor av god mat.
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0