Hos gynekologen

För några veckor sedan var jag hos gynekologen och gjorde ett cellprov, det är ngt man bli kallad att göra vart tredje år för att se att det är som det ska där nere. För er manliga läsare är det alltså ett prov som tas på livmodern genom att gynekologen tar sig ett litet skrap på livmodern (såklart), med ett mkt otrevligt hårt redskap. Hur som helst, när man ligger där utblottad, börjar alltid gynekolgen med följande fraser: Nu hissar jag upp dig lite, nu kommer du känna att det blir lite varmt av lampan, jag kommer att föra in de här redskapen och nu sätter jag på lite glidmedel. Och mitt i all undersökning kommer detta: Det ser så fint ut, det jag kan se härifrån. Mmmm,  javisst.....




Kommentarer
Postat av: Anna

Talande inlägg, det är ju verkligen så här det är. Såg du förresten tv-serien Gynekologen från Askim? Grymt skruvad serie men med stort underhållningsvärde ändå på något vis. "Pistvakt-Jan-E" hade huvudrollen som gynekologen. :-)

2012-03-14 @ 11:07:38
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: J

Usch alltså, sånt där är så sjukt obekvämt på alla sätt! DEt mest bisarra i det hela är känslan av att ha tröja på sig, inga trosor, men däremot strumpor.

2012-03-17 @ 13:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0