P&L Torsdag

Då har man nyss vaknat och strax är det dags för dag tre på P&L men först en resumé på gårdagen.
 
Regina Spektor: Trallvänlig och lugn start på dagen. Får erkänna att jag inte visste vem denna Regina var innan och tyvärr kan jag väl säga att jag inte kommer ihåg ngn av låtarna hon spelade men bra sjöng hon, sittandes vid sitt piano.
 
         
 
Eldkvarn: Jag och maken sänkte nog medelåldern vid konserten. Riktigt bra av Plura och gänget.
 
         
 
Mumford & Sons: Visste inte vilka dessa grabbar från UK var innan men nu minsann ska jag ladda ner dem till min Spotify-lista. Grabbarna kunde verkligen sjunga bra och publiken älskade dem. Riktigt, riktigt bra.
 
        
 
Den Svenska Björnstammen: Ett gäng duracellkaniner med dålig sångröst på scen men vilken konsert. Som en tidning skriver; Det är som att se ett gäng Stig Helmers hoppa runt på scenen. Och så var det. De kanske stundtals inte hade de bästa sångrösterna (men det hade inte Roxette igår heller) men få igång ett publikhav kunde dom. Dagen Absolut bästa framträdande.
 
        
 
        
 
Laleh: Puss, puss, puss, puss, vad fina ni är sa hon mellan varje låt. Pratar om samma kosmiska saker som Di Leva, skulle passat bättre med ett framträdande tidigare på dagen. Trevlig konsert men inte mer.
 
        
 
Veronica Maggio: Bra avslutning på dagen och hon slängde in gäster som Petter och Daniel Adams Ray under framträdandet. Det hon skulle behöva tänka på är att skruva upp micken lite, hon har inte universums starkaste röst och ibland har man svårt att höra vad hon sjunger.
 
        
 
         
 
Dagen recension från MiniMe: Där var det visst Eldkvarn som gällde....
 
Och nu till dagens Dissning. Den går till alla rökare. VARFÖR måste man röka i en trång folksamling under en pågående konsert så all runt omkring ska behöva bli delaktiga. Jag har inte bett om att få andas in  röken, vill folk slösa pengar, drabbas av lugncancer och KOL varsegod men blanda inte in mig i det hela. Gå bort ifrån folksamlingen och ställ er en bit ifrån om det nu ska vara så nödvändigt att man inte kan hålla sig från nikotinet i två timmar. Nåsta gång tar jag cigaretten och bryter av den. Don´t mess with a pregnant women....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0