P&L Onsdag

Då har festivalen börjat, som man väntat. Här kommer en liten resumé från onsdagerns spelningar vi såg.
 
          Foto: Nu börjar det. Snart Timbuktu
          Maken och jag laddar inför Timbuktu
 
Timbuktu: Dagens helt klart absolut bästa spelning. Synd att han skulle spela så tidigt, han skulle vara perfekt att avsluta en festivalkväll (Isället för den där Winnerbäck...) Man kan inte bli annat än att bli på bra humör efter en sådan spelning.
 
           
 
Roxette: Får man säga att det var lite segt. Man känner förvisso igen alla låtar och kan nynna med men de får knappast igång publiken längre. Sångrösterna är inte som de en gång var, vilket ändå krävs i deras låtrepertoar för att de ska göra sig som bäst. 
 
           
 
           
 
Magnus Uggla: Först och främst ett minus till P&l arrangörerna kring festivalen näst största scen. Hur i H****E hade tänkt när man satt upp den scenen. Det blev onödig folkstockning för att man inte kunde ta sig till scenen på ngt bra sätt, alla skulle visst gå på samma ställe. Och för att ta sig till det närmaste området vid scen fanns det endast en ingång, där allt folk skulle gå dessutom. Hur tänkte man då? Gör om, gör rätt P&L. Magnus då, jo han var trallvänlig och lite smårolig ibland. Men det känns som det skulle krävas lite mer för att det ska bli riktigt bra.
 
          
 
Lars Winnerbäck: hmmm jag vet inte jag. Han öppnade spelningen med att sjunga om döden, vilket party! Han kan sjunga, det säger jag inget om men jag tycker inte att han är en dagsavslutare på en festival, då vill man ha ngt mer upptempo  och glatt så man går hem med humöret på topp. Jag hyllar han inte lika mkt som de gör i tidningarna, men jag kanske inte förstår mig på hans musik....
 
          
 
Recension från MiniMe var att hon gillade Timbuktu bäst, då rörde det sig rejält i magen.
 
Vi hann även chilla lite med de andra på Lilla Parken, maken drack öl jag fick nöja mig med cola och vatten.
 
          
 
Idag ska vi se på Regina Spektor, Mumford & Sons, Eldkvarn, Den svenska björnstammen, Laleh och Veronica Maggio. Solen lyser, så jag förväntar mig en bra festivaldag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0