Städning

Idag har det varit dåligt väder Började med mulet och regn på förmiddagen och växlande mellan sol och regn på eftermiddagen och kvällen. Jag har städat huset idag, inte kuligt men behövligt. Skulle inte falla mig in att vara inne när det är fint väder, så då får man passa på nör det regnar. Om man ser till denna sommar borde huset vara skinade rent med tanke på hur mkt det regnat men det trista vädret har ju gjort att man inte heller då vill städa, men nuså, är det rent.
 
Förutom städat huset har jag servat maken med mat två gånger. Till lunch fick han lax med spenat, potatis och kokta grönsaker och till middag chili con carne med ris med melon som efterrätt.
 
Till kvällen klev jag även in i hallonhäcken och plockade av min risiga häck. Den ger hallon med måste verkligen snygga till den i vår och stötta upp den. Till helgen blir det nog att plocka av vinbärsbuskarna och sedan safta i massor. Det gäller att passa på, så länge man kan.
 
Har även packeterat och sålt potatis idag så att den tog slut, så jag bad svärfar gå ut och hacka upp lite mellan regnskurarna. Han hann inte långt förräns himlen öppnade sig och han fick ta skydd. Mer potatis får vi ta imorgon istället....
 
                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0