Föräldragrupp träff nr 2

Spenderat några timmar i landet och rensat ogräs, varmt värre men man blir ju solbränd, alltid något i det enformiga jobbet.
 
Sedan har det varit föräldragrupp, träff nr 2, idag såg vi på förlossningsfilm och tränat på att andas tillsammans. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om något av det, inga konstigheter, det kommer göra ont men det vet ju vem som helst. Inte ngt att oroa sig för i onödan. Vet i och försig inte om jag klarar av att titta djupt i makens ögon och andas lungt tillsammans med honom under värkar, samtididigt som han stryker på mina armar. Då åker han nog på en propp! Han får nog hålla sig på en arms avstånd och inte komma onödigt nära.
Nästa vecka är det sista tillfället och då ska vi sammanfatta partnerskapen i förlossningen som barnmorskan så fint sade innan vi gick för idag.......
 
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0