Det växer fint på landet

Igår blev det grillning nere vid sjöstugan, när vädret äntligen tillät detta. Lite blåsigt  men inget regn, det får man anse vara okej en sommar som denna. Grabbarna avslutade kvällen med en bad i tunnan och självklart var det obligatoriska ölen med. Maken säger att den smakar extra gott i badtunnan, jag vet inte jag, tycker att öl alltid smakar illa.
 
        
 
         
 
Idag när sysyteryster åkt vidare till nästa släktingbesök begav jag mig ut i svampskogen. Idag var det varmt och myggigt men jag hittade några kantareller. Två timmar traskande gav en hyfsat reultat.
 
        
 
Har legat i solstolen ett tag idag faktiskt. Sol och värme för ovanlighetens skull. Tänke läsa men det blev lite halvslummrande istället, gött det med.
 
På det lilla landet växer grödorna och idag skördade vi den första blomkålen. Vi hoppas på en god skörd och kom och köp potatis vettja, det finns på trappen. Vi säjler även smaskiga rödbetor.
 
       
 
       
 
       
 
       
 
       
 
       
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Det ser härligt ut, med all odling. Hoppas att ni får en riktigt god skörd. Jag tänkte att sambo och jag skulle göra oss ett besök när vi gästar Dalarna framöver, och inhandla något från er försäljning. Kram!

2012-07-26 @ 15:25:32
URL: http://igelstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0