Älgryta på en tisdag

Bakade eller snarare gräddade bröd imorse så varför inte slå till med att göra en söndagsgryta på en tisdag, så det gjorde jag till middag.
 
                  
Makens älgkött och landets broccoli, potatis, plasternacka och persiljerot. Samt egenplockad kantareller i grytan.
 
Jag kom ut och plockade kantareller. Strosade i en och en halv timme imorse i skogen, det var jag och myggen och en hel del kantareller. Gav alla till svärmor då jag fick förra lasset vi plockade tillsammans men om några dagar så går det att plocka mer. Underskatta inte smörstekta kantareller säger jag bara.
 
Har även spenderat några timmar i landet och lite ogräsrensning. Faktiskt bra väder, till och med sol, fram till tre Men sedan kom regnet. Då fick det bli lite tevetittning, middagsförberedelser, en minitupplur och sedan en pass Afrodans på Må Bättre.
 
Nu på kvällen fångade maken en 5 kilos gädda. Gissa om en liten katt tyckte det var intressant och ville hugga in direkt på den lilla fisken, hon är inte riktig Selma. De andra katterna studerade allt på avstånd, rå fisk är inget för de gamla finsmakarna.
 
                
 
                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0