På bättringsvägen

Halsontet är ett minne blott, kvar är rinnsnuva och torrhosta. Har hållit mig inne idag igen, gjort väldigt lite eller vänta nu, det blev ju inte som igår lördag då jag sov mestadels av dagen. Idag har jag ju knappt legat i soffan när jag tänker till, har vikt tvätt, tvättat, städat toaletter, lagat söndagsstek till maken och planterat om blommor. Det var den sk vilan, men jag åkte inga skidor i allfall. Snörvlar mig till jobbet imorgon och hoppas att hostan lägger sig.

Lilla Selma har varit lite krasslig sedan i fredags. Lite hänging och vägrar äta. Idag har vi börjat med tvängsmatning efter råd från telefonvetrinär. Mixad kattmat och sockervatten står på menyn och detta får hon genom en spruta som vi trycker ner i svalget på henne. Låter våldsamt eller hur? Men vad gör man inte. Blir hon inte piggare till imorgon får maken ta henne till vetrinären.

Blev en söndagspizza på kvällen, en klassisk hawaii. Hör och häpnad så delade maken och jag på en pizza, inte frossa i onödan, utan blev lagomt mätt.

Nu ska jag se på Mamma Mia på teve. En av de bästa filmerna och så blir man så glad när mans ser den.

          

Kommentarer
Postat av: Anna

Krya på dig!

Och hoppas att det ordnar sig med lilla Selma!

Kram

2012-01-23 @ 13:57:30
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0