Sträng?

Några lektioner i veckan jobbar jag som resurslärare bla i en klass som behöver ordning, reda och tydliga ramar. Några elever i denna klass hade idag på eftermiddagen pratat med sin klassföreståndare om när jag är med på deras lektioner och sagt följande; "Det är inge roligt när Tina är med på lektionerna, hon är så sträng". Ja, vad säger man, tror jag minsann tar det som en komplimang. Enligt mig ska det vara tyst på en lektion, man ska räcka upp handen när man vill ha hjälp och man småviskar megatyst med den som sitter brevid om det är absolut nödvändigt och så ska man jobba. Om detta är strängt vet jag inte, jag tycker det är en självklarhet.

Efter jobbet tog jag mig en skidtur på golfbanan i åsbo. Så härligt att hinna med de sista dagsstrålarna, få frisk luft och hederlig motion. Hemma blev det en middag bestående av baconinlindad kyckling, risotto, vitlöksbröd och sallad. Mumsigt. Till efterrätt blev det en marabou daim chokladkaka.

            

Nu ska jag äta min chokladkaka och kura ner mig i soffan.

Och så avslutningsvis en bild på Selma (vår enda utekatt så här års).


             


           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0