Deltävling 1

Jaha, då var mello igång då och vad tyckte jag om saken då? Jo, tycker faktiskt att de två låtarna som gick direkt till final var de två bästa i startfältet, Loreen och Dead by April. Det här med att growla måste jag studera närmare, kan ju bli en hit på en lärarshow.

Andra chans bidragen med Thorsten Flinck och Sean Banan då? Ja, vad säger man... Den där Thosten är märklig tycker jag, lite otäck och Sean den fösta bananen hade en kul show på scen men jisses, rösta honom inte vidare till final.

Lite synd om Afro-Dite som jag gillade. En riktigt schlagerdänga i min smak.

Såg besvikelsen i The Monikers ögon när han inte gick vidare, utan han slutade sist i hela startfältet. Den forna trean från Mello 2011 får tänka om i låtskrivande om det ska slå, för att vilja bli som Chris Isaak var inte vidare värst bra.

Guldfodralet Marie kråmade sig på scenen och sjöng om salt och peppar. Låten kom aldrig riktigt igång, så väl värd sin sjätte plats.

Trion Abalone Dots sjöng en amerikans influerad dänga, eller dänga kanske man inte kan kalla låten utan helt enkelt en låt. De sjöng bra men den var inte bra, seeeeeg.

Och till sist några ord om programledarna. Helena Bergström gjorde faktiskt ett roligt inspelat nummer om vilka som tittar på Mello och en helt okej insats på scen. Men det måste funnits ngt annat alternativ än henne. Käre Sarah Dawn Finer i sin åtsittande guldklänning som framhävde alla hennes kurvor, var bra. En roll som passade henne. Och så den yngsta i trion, Ana Gina, var bäst av de tre, livar upp lite i green room. Sedan undrar jag bara vem som är stylist till tjejerna, den personen gjorde inte ett bra arbete med tanke på hur klänningarna såg ut ikväll. Inte smakfullt, Hoppas på bättre tur nästa lördag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0