Trädgårdprojektet tar form

Igår efter frukost var det träning på gymet för den gravida. Det var gött med väldigt svettigt av ngn anledning. Även denna dag blev det en tur till affären, måste bli bättre på att planera handlingen, storhandla som det så fint heter eller kanske skriva lista så jag verkligen kommer ihåg det jag ska ha.
 
Efter lunch blev det pyssel med grödor (hade beställningar till idag som fick lov att fixas), då vi bla tog upp potatis. Det går bra med potatisförsäljningen, mest populårt är de allra minsta potatisarna som jag packeterar som Delikatesspotatis, de går åt som smör i solsken.
 
Maken pysslade med trädgårdprojektet som ni nu säkerligen kan se på bild var det är. Jag förberedde kvällens middag (och kokade saft samtidigt) med grannarna, och då inte grannarna i grannarna som i svärföräldrarna utan de andra grannarna som bor brevid oss. Hängde ni med?  Kvällen spenderades med grannarna brevid i form av grillning och tunnbadning, Mkt trevligt om jag får säga det själv.
 
         
 
Idag har jag tagit tjuren vid hornen och städat, i allfall halva huset. Mkt välbehövligt. Har oerhört svårt att göra innesysslor när det är bra väder ute, sedan att jag inte tycker att det är kul att städa hör ju kanske inte hit, jag vet ju att det måstes ibland. Det blev lite avbrott i städningen, då det var mkt försäljning idag, så jag fick lov att pyssla med grödorna för ovanlighetens skull för att fylla på försäljningsförrådet. Det blev ungspannkaka till lunch, har varit sugen på detta sedan i onsdags och mkt grädde och sykt på fick det bli denna gång. En riktigt näringsrik lördagslunch.
 
På kvällen nu har mina paranteser varit och hälsat på. Det blev lite grillat med blåbärskaka till efterätt. NU får det bli lite tevehäng innan sängdags.
 
          
           Imorse kom Selma in med denna lilla sak till sin matte - trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0