Kräftpremiär

Nu har jag äntligen fått mina nya utemöbler på plats, bestående av auktionsfynd och makens hemsnickeri. Blev väldigt bra, perfekt fikabord. Nu fattas bara fikagästerna.
 
        
 
Har även börjat plocka av vinbäsbuskarnar och startat den årliga saftkokningen. Hallonhäcken bråkar jag också med, som idag exempelvis,  och snart har jag fått ihop tillräckligt för ett saftkok även på dessa bär.
 
        
 
Kräftpremiär idag och naturligtvis fiskar vi, kanske inte just jag utan det är maken och svärfar som sköter detta. Jag kan glädjeligen äta en kräfta eller fler när det kommer till den biten, men fisket överlåter jag till andra.
 
        
 
        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0