Fullt upp!

Fullt upp hela dagen igår. Efter att bla intagit en macka med smörstekta kantareller till frukost stack jag iväg och tränade, crosstrainer och ben körde jag på gymet. Jag har bara kortet på gymet augusti ut sedan fryses det fram till januari 2013, rimligt med tanke på barnafödande. Man får köra på promenader istället och förhoppningsvis skidåkning när snön kommer, sedan har jag ju vikter hemma så någon nöd kommer det inte gå på mig.
 
Maken kom hem på lunch och sedan blev det landet för hela slanten fram till nio på kvällen. Skördade av ett antal blomkålshuvuden och har börjat ta rätt på spenat. Det är evigt plockandes när man ska skörda spenat kan jag säga, sedan ska det sköljas, förvällas och slutligen frysas in i lagoma portioner till höst och vinters kommande ätning. Efter allt detta blev det potatis för hela slanten. Hade en beställning på 15 kilo så det var bara att jobba, sedan är det även till trappförsäljningen  som tickar på. och nästa helg är det By Loppis under Runndagarna och då gäller det att förbereda grödor. Än så länge klarar den gravisa av att krypa på alla fyra och plocka potati, få se hur länge det går.
 
Nu är det dags för frukost och sedan måste jag ut och packetera potatis och rensa hallonhäcken.
 
            Foto: Kom och köp blomkål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0