Barnkläder

Nu ska jag vara arg och irriterad (för ovanlighetens skull) nu när jag går hemma ¨lullar¨ på dagarna. Det gäller barnkläder. Var en sväng på Kupolen igår, för att fördriva min tid, och nu kan man ju inte låta bli att gå och titta på barnkläder i de olika butikerna. Vi vet till 99 procent att vi ska få en tjej, så då går man ju till den sk tjejavdelningen och kollar på kläder, det är dit man blir styrd, samma sak gäller om man ska kolla på nätet, då ska man välja flick eller pojkkläder när man vill kika på utbudet. Det finns väldigt få neutrala kläder till barn/baby, eller unisex om man vill kalla det så utan det mesta är uppstyrt på färg i de olika avdelningarna. Killarna de får tuffa och coola kläder, även babykläderna, inget onödigt krimskrams utan helt klart praktiska kläder för ett barn som ska fara omkring på ett golv och leka. Tjejkläderna då, och det är nu jag blir förbannad, jo det är leggings och klänningar i olika slag. Hur praktiskt är det med en klänning som är ivägen när man ska lära sig krypa? Vill man ha lite tuffare tjejkläder, så har de piffat till de med lite extra volang någonstans på plagget och med glittriga inslag. Jättefint hörrni! Vilka är det som gör dessa kläder? Är det meningen att tjejer inte ska få ha praktiska kläder utan glitter och volang? Och varför ska färuppdelningen vara rosa eller blå, som är de färger som dominerar på avdelningarna?  Detta med kläderna kommer bli en kamp känner jag.....
 
           
            Bild från Lindex.
      
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kommer bli ännu mer förbannad ju äldre hon blir. Då märker du nämligen dessutom att kläderna på tjejavdelningen är tightare och mindre, sitter slimmat och är i helt sjuka material i bland. Jag köper till exempel alltid byxor till min tre-åriga tjej på killavdelningen, bara för att hon ska kunna sitta, krypa, åla, springa och klättra fritt! Jag blir helt vansinnig på detta!
Häromdagen fick stora tjejen en tröja fån H&M av en bekant, den satt som korvskinn, den passade lillasyster 7 månader perfekt. I storlek 104 alltså....

2012-08-31 @ 21:49:10
Postat av: Johanna

kolla in villervall.se, tyvärr lite dyrt, men befriat från rosetter, glitter och mindre storlekar för tjejer.

2012-08-31 @ 21:51:16
Postat av: Anonym

villervalla skulle det stå

2012-08-31 @ 21:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0