Lägesrapport

Tänkte att en lägesrapport från sjukstugan skulle passa fint.

Maken:
Han har inte spytt sedan runt 17:00 igår men är fortfarande risig i kistan (med det menar jag lös i magen). Han får Resorb, blåbärssoppa, vatten och ätit hemmagjort potatismos till lunch. Han har tagit Immodium mot mage, förhoppningsvis hjälper det. På god bättring med andra ord, imorogn ska han ta lite prover igen.

Jag håller mig borta från hans toalett och givit honom antibaktiriella rengöringsmedel. Själv spritar jag händerna som en tok.

Jag:
Känner mig bra, men jag fick ju bli frisk fort med tanke på maken insjukning. Ingen ömkan för mig inte. Har sakta men säkert utökat maten, så imorgon kan det nog ätas som vanligt. Känner inget sug efter kaffe dock, kanske lika bra det föresten....

Nu återgår jag till mitt tevetittande som jag varvar med tvätteri. Lagom aktivitet tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0