1:a april

VAd har jag gjort idag då? Inte mkt faktiskt. Paranteserna sov över för de drack vin igår, så efter de lämnat byggnaden intog jag och maken soffläge.

Jag tröttnade efter ett tag och tog mig ett fotbad och fräschade upp mina vackra fötter. Med nystylade och fina fötter, blev det åter soffan men med en bok denna gång, maken kollade fortfarande på teve.

Lunchen bestod av rester från gårdagens middag, lika gått idag som igår. Sedan blev det en snabb piffning, ur myskläderna och på med ngt anständigt för det vankades ett kupolenbesök med maken. Uppdraget var en ny vårjacka åt honom, vilket vi hittade på stadium tillslut. Han blev med skor också innan vi hann därifrån. Och inget till lilla mig.

Väl hemma igen blev det soffan faktiskt och jag blev vansinnigt trött och somnde faktiskt. Vaknade av att det var ett riktigt oväder ute, blåst och hagel. När jag vaknaat propsade maken på biobesök, varför inte tänkte jag. Helt okej film i 3d, men nu kommer jag inte på vad den heter.

Kvällen har avslutats med ett bad och nu spikmatta. Maken har somnat, kanske jag också skulle ta och släcka lampan. Ny arbetsvecka imorgon, men bara tre dagar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0