Trasig bil

Igår pajade bilen. Jag var på väg till Krylbo och en annan skola för att låna lite orienteringsskärmar inför de nästkommande veckornas orienteringsprov. Då plötsligt började bilen gå lite knasigt och en lampa började lysa på instrumentbrädan. Eftersom jag inte alls är duktig på bilar och kan alla konstiga lampor som kan lysa, fick jag lov att svänga åt sidan och kika i bilens instruktionsbok. Det visade sig visst vara avgassystemets egna lilla lampa. Avslutningstexten var; uppsök genast en verksatd. WTF! Körde till Opel och stod nästan och hoppade inne där medans jag väntade på att få hjälp, jag såg ju på klockan att snart skulle min lektion börja. Vilka sega j****r. Övre medelsåldersmän som inte visste vad skynda heter. Gaahhh... Tillslut fick jag hjälp. Förklarade mitt problem och fick till svar:

Övre medelålders man; Ja, men man kan ju köra ett tag med ditt avgasproblem.
Jag; Men det står ju att jag kan förstöra katalysatorn, och det låter inte som en billig sak.
Övre medelsålders man; Jo, ja det stämmer.
Nu trummar jag på disken och hoppar samtidigt för jag är så stressad och mitt humör börjar svikta av denna seghet. Kan man inte bara hjälpa mig, snabbt!
Övre medelsåldersman; Vi kollar i datorn vad du har för försäkningar på bilen.
Oj, vilken snabb dator...
Övre medelåldersman; Du har ju hyrbil i försäkringen.
Tack gode gud för det...
Övre medelsåldersman; Blabla bla. Blablablabla....
Det var så jag hörde det, för nu ville jag bara lämna in min bil, få en annan och sticka och ha lektion.
Övre medelåldersman; Underskrift tack! Och sedan kollar vilken bil du kan ta.
Äntligen..

Så fick jag min lånebil, en Fiat som inte var tipptopp, men den hade fyra hjul och jag kunde köra iväg till min lektion.

Nu är jag bara orolig, för jag tyckte verkligen de verkade oproffsiga och okunniga, att de kommer laga min bil fel och att det blir vansinnigt dyrt. 


                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0