Stoppad av polisen

På väg till jobbet blev jag stoppad av polisen. Detta skedde mellan rondellerna i Säter. Min första tanke när jag såg poliserna på håll var att sätta foten på bromsen, för som vanligt hade jag svårt för 70 just där. Nu åker jag dit rejält tänkte jag, när han vinkade in mig till busshållsplatsen. Pulsen ökar. Ner med rutan och så stoppar Polisen fram en blåskontrollsapparat i fejan på mig och säger; Blås tills jag säger till, och så vill jag se körkortet också. Lydigt blåste jag och krävde sedan fram körkortet. Det ser bra ut, deklarerade polismannen. Jag pustade ut och körde därifrån.

Man kan undra varför man blev nervös över en nykterhetskkontroll, jag hade ju inte druckit någon alkohol....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0