Man tager vad man haver

Så sa väl Kajsa Varg om jag vill minnas rätt. Så blev det verkligen till dagens middag. Har tänkt att snåla med matinköpen ända fram till älgjakten, för att tömma frysen rejält innan nästa köttladdning kommer. Men får erkänna att det här med att tugga kött eller göra olika saker på färs börjar bli tröttsamt. Längtar efter fisk och kyckling men jag ska härdas (och det får maken med), allt går...

Så dagen till ära hade jag tagit fram en skinkstek som jag skulle tillaga. Skar den i grytbitar och fräste dem tillsammans med lök och morötter. På med lite buljong och vatten för puttring. Efter ett tag tillsatte jag även dijonsenap och grädde. Mot slutet tillsatte jag annanas, salt och peppar. Till detta serverades råris.

Sedan måste jag få nämna lite om hårt bröd. Jag skulle kunna knapra mig till döds på detta och jag har dragit in maken i detta också. Finns det ngt bättre än en hård macka till maten, med extra saltat bregott coh gärna med en ostskiva på. Testa gärna att skiva äpple på detta också. Ett riktigt smaskigt tips.

Just nu tuggar jag Rågknäcke för glatta livet  

                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0