Det var den helgen det

Söndag kväll och helgen har gått i ett rasande tempo. LÖrdagens torgförsäljning gick bra Jag och svärfar var ett bra team och stod uppackade och klara 45 minuter innan öppning (fast öppning kanske man inte ska kalla det, innan starttid kanske.), det gäller att vara ute i god tid. Fin dag var det, otur att jag hamnade i skuggan. Det var svinkallt. Fick en timmes sol där jag stod i alla fall. Men man var lagomt stelfrusen när man fick åka hem.

Väl hemma blev det uppackning av kvarvarande grönsaker och sedan snabb husstädning. Paranteserna skulle komma på besök för att äta surströmming med svärmor. Förstår mig inte riktigt på varför man vill äta rutten fisk men får erkänna att jag smakat i min yngre ungdom, när det åts hemma med syskonen. Igår fick de tre äta själv och vi andra åt annat, men vi valde att äta i Lillstugan, man vill inte ta några risker med den odören som surströmming ger.

            
             Astrid visar ingen hänsyn att maka åt sig i soffan.

            
             Innan öppning

            
             Mums med kyckling

            
             Surströmmingsätarna verkade nöjda.

Idag har maken lagt klart plattorna framför huset. Jag bar faktiskt bort lite plattor som blev över, sedan har jag slagits med hallonhäcken men hann inte klart då vi fick fint besök av Familjen Svanström. 

             

Nu blir det lite filmtajm med maken, om jag håller mig vaken vill säga.
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0