Min soffa

Igår kväll (efter jag tagit mig ett varmt bad och satt på mig myskläderna) satte jag mig tillrätta i soffan för att se på Idol. Efter ett tag skulle jag bara lägga mig ner lite i soffan, invirad i en filt. Någon idol sjöng på teven och ögonlicken blev tyngre, zzzZZZZzzzZZZzzzz...... 06:21 vaknade jag, fortfarande liggandes i min soffa (den 2 sitsiga soffan är min, där man ligger ihopkurad för att få plats). Blir alldeles förvånad över att ingen väckt mig och sagt att jag skulle ta mig till sängen. Vänder på huvudet och ser maken sova i sin soffa (3 sits soffan....), väl utsträckt och snusandes. Går upp och går på toa, ger katterna mat, går ut och hämtar ved, gör en brasa, lägger mig i min 2 sits soffa och somnar om till den varmt sprakande brasan. 09:30 vaknar  jag igen, brasan har slocknat, maken har vaknat och jag går upp och sätter på morgonkaffet.

Inte illa med tolv timmars sömn på soffan....


                                                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0