Potatis i backen

Som jag skrev i förra inlägget så sovs det lite på soffan igår kväll. Trött som tusan imorse men efter mkt kaffe så var man med i matchen igen. Innan dagens slit löste jag melodikrysset, by my self, det ni.... Sedan blev det det vanliga plocket här hemma innan det var dags att bege sig ut på shopping med maken.

Första stoppet var Jysk för att kika på gaderober till förråden som nu äntligen är med golvmatta. Tusan, har inte tagit ngn bild på det men får visa imorgon istället. Inga gaderobsköp men lite dynor till utemöblerna, hängare och handdukar till arbetstoaletten och en hissgardin till förrådet.

Andra stoppet var Byggmax. Vilken ödesbutik för en som inte är intressserad av dylikt. Medan maken plockade med det vi skulle ha passade jag på att studera alla kvinnor som var där med sina män. Oj vad alla såg roade ut, precis som jag....

            

Till lunch kom makens morbror Ola på besök och jag gjorde jordgubbs- och rabarberpaj. Jisses det är verkligen kanongott.

Och nu var det dags för lite potatatissättning, blev 22 rader sedan tog sättpotatisen slut. Vi måste handla lite till, i allfall så vi får 6 rader till.

           

           

           

Den nya gången till huset börjar ta form. Tänk er den med en massa plattor...

           

Och äntligen kom jag ut på en springtur idag. Sprang runt golfbanan, en stor risk med tanke på alla golfbollar som far och flyger omkring, jag kom undan med nöd och näppe. Höll nämligen på att få en boll i skallen....

           

Just det, jag har nu läst ut min bok. Trevligt tycker maken som inte gillar att jag sitter med nosen i en bok så fort jag har tid.... Boktips någon?

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0