Det är omöjligt...

... att kika in i en handelsträdgård utan att köpa ngt. När jag inte har grabbarna Grus med mig i bilen så passerar jag nämligen två stycken på vägen hem. Idag kikade jag in på båda. Jisses vad mkt det finns, och jag vill ha allt! Kan man få för mkt krukor, zinkbaljer och trätunnor fyllda med härliga blommor och andra växter? Nej, det tror jag minsann inte, man placerar ju dem runt hela gården så det inte ser konstigt ut. Och sedan allt man kan plantera i trädgården och rabatterna, kommer bli fattig på att göra om. Men fint blir det!

                 

Maken pysslade också i trädgården (för ni förstod väl att jag sedan var ute och planterade alla mina fynd jag gjorde) men med att gräva till vår nya grusgång där det ska läggas ett antal plattor.

                

               

Nu är det dags att softa lite i soffan efter kvällen middag, grillat naturligtvis, fläskkarré m potatisgratäng och grillad majs och röd paprika. Till efterrätt blev det rabarber och jordgubbspaj med vaniljglass.

Imorgon blir det nog att vistas ute i landet, rensa (ja faktiskt har detta sattyg kommit och det är dags igen) och plantera/sätta lite grödor.

Puss och kram på er alla

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0