Arbetssöndag

Söndagar är inte vilodagar. Vem som sagt det har fel! Här jobbas det alltid på söndagar, ingen rast och ingen ro.

Maken lånade lastmaskin av grannen och började fixa med all jord som vi har i trädgården, vi ska fylla upp en slänt så att vi får lite mer gräsyta att vara på. Jag tror minsann han tyckte det var lite roligt att hålla på...

           

           

Jag planterade lite buskar under tiden maken körde lastmaskin.

Sedan var det dags för de första grödorna att entra landet. Vi har idag satt 2 rader potatis (förodlade av svärfar), 2 rader morötter, 1 rad ringblommor (frön som vi själva torkat, så får se om det blir ngt), och på en rad satt vi några meter av följande; dill, rädisa, spenat, palsternacka, rödbeta. En rad är ca 50 meter för den som undrade.... Vi testar lite tidig sådd på några rader för att se hur det går, om två-tre veckor är det dags att sätta resten (för inte trodde ni att detta var allt vi skulle så i år...).

           

           

          

          

          

Nu hoppas vi på bra väder så vi får lite action på grödorna.

Och så en glassgalen katt, Assar....

          
           
          

Puss och kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint att se er bönder in action! By the way så åker jag gärna med till Oslo över Kristi Flygare...om jag fortfarande får! Kram

2011-05-09 @ 20:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0