Var är alla hundlatriner?

Har varit ute och sprungit med Dexter, vilket jag även gjorde igår. Igår Sprang jag till Tågstationen för att hämta svärföräldrarnas bil, en sträcka som är 6 km. Idag sprang jag till Torsångs blomsterhandel, den vändan blir också 6 km. När man är ute och rastar en hund gör ju denna sina behov och då måste man ju plocka upp bajset i en sk bajspåse. Idealiskt vore det ju att man nästan direkt kan slänga den i en papperskorg, en hundlatrin, men icke ute där jag bor. Här får man gått släpa på sina 3-4 bajspåsar (väldigt kul när man springer) lång väg innan det dyker upp en hundlatrin. Om jag väljer att ta rundan till Torsång, kommer första hundlatrinen efter 3 km. Tar jag vägen mot stan, kommer första hundlatrinen efter 5 km. Dåligt Borlänge kommun! Inte undra på att det ligger hundbajs överallt, ingen ids plocka upp om man måste släpa alla bajspåsar runt halva stan innan man kan göra sig av med dem. Är det så det är tänkt? Om nårgon som jobbar på Borlänge kommun läser detta, kan ni ju svara på frågan eller rent utav sätta ut fler hundlatriner här ute på landet.

Nog om det. Från bajs till mat (vilken vändning va?). Köttgrytan blev superb, 3,5 h stod den och puttrade. Ohhhh vad köttet blev mört, smaskens. Jag ska då aldrig bli vegitarian. Synd för er som inte fick smaka.

        

Till efterrätt blev det äppelpaj med vaniljsås. I smultäcket hade jag müsli och dinkelmjöl.

        

Undrans vad man ska laga till kvällen då?

Puss och kram på er alla
        

Kommentarer
Postat av: Anna

Likadant verkar det vara i Falun också. Det är ingen trevlig syn nu när all snö töar bort. Försiktighet var man sätter ner fötterna....

2011-03-13 @ 18:33:03
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0