Skidåkning för hela slanten

Uppgång strax innan åtta imorse och man möttes av strålande solsken, lovley. Kaffedrickning och tvättvikning, så startade min dag. I med ett frukostlass och sedan på med skidkläderna. Vallning av skidorna och sedan en tur till Bergebo för ett träningspass. 14 km hårdkörning, jädrans vad jag ska kunna staka i nästa års Öppet Spår. Vilket väder, vilka fantastiska spår och vad bra det gick. Jag kommer bli farlig...

               

Hem för duschning och lite mys i solen med en tidning innan svärmor serverade lunch. Hon bjöd på god kycklinggryta med ris. Kaffe och glass till efterrätt. Sedan var det dags att ta på skidkläderna igen. Dags att rasta svärmor i skidspåret men denna gång i Gyllbergen. Första gången jag var där och åkte så svärmor ville visa mig stället. Inte spår som i Bergebo med helt klart en njutning av naturen. Fint var det.

               

               

               

               

               

               

               

Naturligtvis avslutades skidturen med en kopp varm choklad och en morotsmuffin.

Maken har varit duktig hela dagen tillsammans med svärfar och tapetserat gästrummet. Blev så bra.... Nu väntar jag bara tills jag får börja möblera och piffa.

                

                

Nu ska jag soffhänga och njuta det sista av söndagen. Imorgon är det måndag igen....

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0