En lördag i Utendal

Hyfsat tidig uppgång, vid sju. Morgonkaffe i soffan surfandes på datorn, ngt kan ju hänt när jag sovit mina åtta timmar skönhetssömn. Frukost intogs, dagen till ära två ägg och en avocado (frossade rostat bröd igår så ngn måtta får det vara). Hade beslutångest vad gällde träning, spinning eller skidor, blev ingetdera när dagen blev slut, men det visste jag ju inte nu. Maken ville ha lite målat på bygget så jag valde skidåkning, för med målning skulle jag inte hinna med spinningpasset på morgonen på Må Bättre.

Målning som sagt. Mera tak (trodde eländet var slut men icke), sedan fönster- och dörrfoder. Skoj ser ni kära läsare.

        
         Se så glad jag ser ut.

När målningen var över bakade jag några morotsmuffins och bjöd övriga byggarbetare på fika. Smaskens blev de.

        

Övriga byggarbetare (maken och svärfar) tapetserade nya förrådet idag. Flitiga som tusan.

        

Svärfar var så flitig att han i sin iver att hjälpa till skar av vår nätverkskabel. Det lustiga i det hela är att när han står och arbetar (ska kapa några rör som sticker ut i förrådet), berättar han om en byggarbetare som kapat en kabel till golvvärmen hos dottern. Och vad händer....

Men fint blev det i förrådet.

         

Dagen middag:

        
         Förrätt: Kantarellsoppa

        
         Huvudrätt: Älgfilé m timjanpotatis, smörstekta morötter o pepparsås

        
         Efterrätt: Kladdkaka m grädde

Nu ska jag soffhänga med maken och katterna. Och appropå katterna så har de legat och sussat i sovrummet hela dagen. Vilket lyx!

        

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0