Utforskning av ön

Dagens första frukost här på hotellet går inte att jämföra med den på Pimalai. Här har man tio olika menyer att välja på, som innehåller toast med marmelad och smör, frukt, te eller kaffe och så ngt annat som ex stekta ägg, äggröra osv. Vill man har ost till sin toast får man betala extra, för det ingår inte i vanliga menyn. Men man ska inte klaga, jag blev mätt ändå. 

         

Efter frukost blev det att utforska ön och några av stränderna som finns här. Vi tog oss fram på moppe som hyrdes på hotellet. Här på ön finns inga bilar utan man tar sig fram på moppe, och så finns det traktor med vagn att åka i. De finare hotellen har även små golfvagnar. That´s it! Vägarna är väl sisådär får man väl säga, men vi tog oss fram så det var väl bra med det. 

På första stranden för dagen var det stooora vågor. Det passades på att surfa lite. Tiden blev inte så lång här då vågorna sköljde så långt in på stranden så det inte gick att ligga där.

         

        

        

        

Srand nummer två var det fint snorkelvatten och det märktesd på att många båtar kom och gick med en massa snorkel och dykvilliga personer, mest Japaner faktiskt...

        

        

        

        

Srand nummer tre var helt fantastik. Vit sand och klarblått vatten, och knappt nå folk. Stoooora vågor här med, lite läskiga faktiskt men det blev lite bad ändå, men framförallt solning.

        

        

        

        

        

        

Blev en fantastisk middag på en av restaurangerna vid den tredje stranden. Jag och maken åt skaldjur och fisk, mkt gott.

        

        

        

Kvällen avslutades med kortspel, maken vann igen, sablars men jag kom inte sist denna gång...

        

Imorgon ska maken och de andra grabbarna ut på fisketur, vi får väl hoppas att de får ngn fisk. Jag tror jag lägger mig på en solstol och tar det lite lungt.

<puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0