Promenad och Spa-behandling

Vaknade imorse av att det regnade, mycket! Suck, inte bra för brännan och vi som beställt frukost på rummet denna morgon. Prick klockan nio anlände två thailändare med våran förbeställda fruksost, vi fick äta inne pga av regnet, i allrummet i vårat andra hus.

         

Frukosten var superb, till och med juicen var färskpressad, inga konstigheter här inte. Maken tittade dock skeptisk på sin färskpressade äppeljuice och konstaterade att han föredrog den äpprljuice man i vanliga fall får. Jag smakde på hans juice, den var god. Medan vi sitter och smaskar på vår fukost kommer städerskan, eller rättare sagt städpersonalen på 4 personer och en poolkille. Snacka om att vara effektiv på städningen. Till frukost serverades också skumpa igen, nu blev det mkt drickande helt plötsligt, men den fick vänta till eftermiddagen.

Lagom efter frukostbestyr så slutade det att regna och vi begav oss ut för att utforska hotellet. Det blev en tur ner till beachen.

         

Sedan gick vi och bokade in oss på SPA´t till senare på eftermiddagen. Tog en tur runt i byn också, inte så stor men bra med lite promenad. Mkt uppförsbackar ochtrappor får man gå i här, det lutar förvisso ner när man ska gå till saker men ska man hem är det en tuffare strapats. Närvi kommit tillbaka till hotellet och upp till den restaurang vi skulle äta lunch på var jag genomsvettig. Kul! Är alltid lika tacksam för att jag har lätt att svettas sådana här tillfällen. Jag var ingen fräshing som satt mig till lunchen men vattnet jag fick var mer än välbehövligt. Maken drack öl, Singah. Den smakar så bra här menar han....

         

Efter lunch blev det solning vid våran egna balkong innan Spavistelsen. Sol och sol, disigt var det men en och annan solstråle letade sig igenom molntäcket.

Sedan var det dags för Spavistelse. Vi hade frågat när vi bokade om vi skulle ha ngt speciellt med oss, och fick till svar ¨come as you are, madam¨. Vilket i mina öron säger, kom klädd i mina vanliga kläder och ta inget med dig, eller vad säger ni? På plats vid Spa´t blev maken och jag ledda ner till ett rum där vi ombads ta av oss kläderna. De gav oss handdukar och visade var vi skulle klä av oss. Jag hade bikinitopp på mig (som tur var) och trosor naturligtvis, och lämnade detta på. Maken hade kallingar kvar på kroppen. Vi går ut och visade till en jacuzzi. Hmmm, jag hoppar i, i mina underkläder, maken tvekar, springer in i omklädningsrummet igen och hoppar sedan ner näck brevid mig. Man kan inte annat än börja småfnittra med en naken man brevis ig och en thailändsksa vid sidan om jacuzzin, noga tittandes bort. Maken förklarade att han inte ville blöta ner kallingarna, emn visst kunde han bada i de om det var så. Vi blev i allfall lämnade där i en halvtimme för att njuta i bubblet. Sedan var det dags att gå upp till massagebänken och då fick jag höra, ¨please take your clouthes of¨. Oj, vad gör jag nu, sak jag ta av mig och stå där spritt språngande näck. Maken var redan invirad i en handduk och låg redan på sin massagebänk. Jag valde att behålla trosorna på, någon måtta får det vara. Kände mig plötsligt lite pryd. Thailändskan sa ingen utan lindade in mig i en handduk och jag la mig på massagebänken. Nu var det dags för kroppspeeling. Helt okej med kroppspeeling, men måste säga att jag hade svårt att inte skratta när hon började peela mig under armarna. Lite kittlig är man ju. Och det märkligaste med denna peeling var faktiskt att hon peelade mig på brösten, i roterande rörelser. Skulle man göra så i Sverige? För kroppspeeling finns väl d'r också. Tror man skulle åka dit för sexuellt ofredande eller ngt. Aja, eftersom det var en behandling ock jag litade på den lilla thailändskan tog jag inte illa vid mig. Men undrar hur jag reagerat om det varit en manlig massör? När peelingen var klar blev det dusch. Sedan väntade en timmes massage. Jag hade valt klassisk svensk massage. Nu är jag inte och masserar mig så ofta i sverige men jag har aldig varit med om att blivit slagen på musklerna under en behandlin. Slagen låter hårt, men hon slog med ena sidan av handen fram och tillbaka. Jag förstår principen, att det ska få igång cirkulationen i muskeln men jisses vad ont det gjorde på vissa ställen. Nu hör det till detta att hon frågade innan hon började om jag ville ha soft, medium or hard massage, jag svarde naturligtvis att det skulle vara hårt. Lika bra att det känns rejält. Nu är det ju så här, appropå slagmetoden hon använde, så är inte min kropp bara muskler utan det finns ett och annat som dallrar också. Där gjorde det extra ont när hon daskade till. Efter två timmar var behandlingen över, en välbehövlig massage för hon daskade inte bara utan masserade riktigt också. Nöjda var vi i allfall när vi gick därifrån.

        

Till kvällen bestämde vi oss för att äta på beachrestaurangen. Vi kom lite sent, vid nio, för att äta. Inga andra än vi där. Vad bra att vi då hade åtta personal som bara ägnade sin tid åt oss. Det blev grillbuffé med bla tigerräkor, hummer, krabba, red snapper (fisk), lamm och fläsk. Mums det var gott!

        

Det var allt för idag, nu väntar lite bokläsning sedan sovning. Klockan här är 00:10.

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha...härlig läsning...skrattade högt flera gånger. Har lite svårt att föreställa mig att du gick med på bröstmassagen...lättare att förstå att du förstås bad om HARD massage...Njut livet där borta oh hoppas ni snart får mycket sol. Tusen kramar! :-D e

2011-07-24 @ 19:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0