Nakenchock nr 2

Då var det dags för lite nakenchock igen. Idag stod fru Bakken Edbäck för detta, vi tar det när vi kommer till den tidpunkten av dagen.

Först vaknade vi tidigt idag, månne det varit solen som sken imorse som gjorde det. Trevligt med sol och värme, lite disigt men vadå. Frukostbestyren fick gå snabbt, här skulle det ju ut i solen, äntligen. Idag smakade jag pannkakorna, tog en smoothie på banan och annanas, käkade färsk frukt (mangon är fantastisk), drack kaffe och år en liten muffins till detta.

          

Efter fruksost blev det poolen, inte våran egen för vi har inte sol förrän på eftermiddagen vid denna. När vi kommer dit ser vi att ett mörkt molnparit närmar sig oss med ruskigt snabb fart.

          

Vi hann ligga där i allafall trettio minuter innan det börjader regna, sen var det bara att söka regnskydd i några timmar. Vid lunch slutade det att regna och solen letade sig fram igen, dock mkt moln men varmt och härligt. Och framförallt inget regn. Lunch på beachrestaurangen och maken sin vana trogen drack Singa beer.

          

Sedan blev det solläge på beachen. Man blir då rysligt uppassad överallt, för vid stranden fanns natuligtvis serveringspersonal som servade med vatten och frukt, handdukskille, livvakt och killen som lånade ut diverse vattenleksaker som surfbräda, kajak osv. Natuligtvis fick vi lov att passa på att surfa på vågorna med en bräda, så det gjorde vi. Det gick bra på vågorna, det var bra fart, kanske lite väl bra. För det är nu mina kära läsare bikinitrosorna åker ner till fotknölarna och bikinibh´n åker lite på sniskan och om jag inte missminner mig så var det exakt detta som hände förra gången jag var i Thailand och då också skulle surfa på vågorna. Tror minsann det var samma bikinitrosor som jag hade idag som jag hade då. Maken skrattade gott och detta när det hände och jag försökte så snyggt som möjligt dra till rätta badkläderna igen. Och detta är ju inte det lättaste alla gånger. Och detta hände ju inte bara en gång utan fem, maken höll på att kikna av skratt. Efter femte gången gav jag upp min surfing, de gick ju inte i dessa bikinitrosor. Tur nog, för mig, hamnade ju inte detta på bild, inte vad jag vet i allfall man kan ju inte vara så säker när man ställer till med nakenchock. Maken fastnade i allafall på bild, med badbyxorna på....

          

          

          

Det blev även en promenad ner i byn idag, dags för ett besök i Seven Eleven butiken igen. All värme gör att man vill ha ngt salt och chips är ju en bra lösning på det. För detta är ingen hälsosemester i den bemärkelsen att man tänker vad man stoppar i sig, vi får väl se om man tar sig en sväng till gymet ngn dag, men daglig motion får vi i allfall genom att gå, både uppför och nerför en massa trappor och backar.

         

Imorgon vankas det en dagstur med snorklig, till Koh Rok.

Puss och krampå er alla

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0