Monday it is

Måndag och vad har jag gjort egentligen?
-Gick upp vid åtta morgonkaffedosen, käkade frukostomelett och drack proviva.  
-Pratade med mor och far i telefonen
-Svirade om till joggongkläder och begav mig till Mellsta motionscentral.
-På vägen till Mellsta stannade jag på Ta Till Vara, Dollarstore och ÖB. 
-Tog ett löppass på 7,5 km, gick hyfsat bra faktiskt.
-Hemma igen blev det att laga lite mat; Squashpaj (ska lägga ut receptet ngn gån för den är fantastiskt god, man använder faktiskt sojamjöl i detta recept), till detta blev det parmaskinka och sallad. Behöver jag säga att många av produkterna i lunchen kom från egen odling.
-Snabbdusch och på med rensarkläderna (bikinin)
-Rensning av ogräs i mitt lilla land. Blir faktiskt riktigt fint, när ogräset kommer väck.
-Kaffepaus (och en kanelbulle faktiskt) hos svärföräldrarna
-Vattning av blommor och pyssling med dessa
-Lekning med katter.
-Middagslagning, Chili Con Carne.
-Diskning och ryddning i köket.
-Tevetittning och datorsurfning
-En snabb vända ut i landet igen för att rensa fram persiljan.
-Dusch igen!
-Nu soffläge och strax sängen

Ja, det var det! Måndagen gjord.

              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0