Koh Racha

Utcheckning från Pimalai idag, lite trist att lämna det fina stället.

          

Färden till det nya stället började först i en minivan och sedan av hotellet ena båt. Sista biten (som var den längsta att färdas ca 3 h) färdades i privat car. Sedan var vi framme i Phuket.

          

I Phuket stod det en speedboat och väntade för den sista biten ut till den ö vi skulle. Detta blev lite av the road from hell. Seedboatar tänker man ju ska vara byggda i plast men det ska man inte vara så säker på när man är här, utan att de är byggda av trä är mer vanligt. Som sagt. Det vågadevågade lite smått, såvi for upp och ner, och hit och dit, och så small det i den främre delen av båten varje gång vi slog ner från en våg. Jisses, jag satt och blåhöll mig hela vägen, och blundade för att inte bli åksjuk av färden. För att försöka kolla på en horisont i detta läge var omöjligt. Tackade gud när jag kom fram 35 minuter senare. Tyvärr finns det inga kort från resan, maken försökte få mig att släppa greppet och ge honom kameran som låg i min väska, men jag vägrade öppna ögonen och släppa taget så det blev inget kort. Men ni får tänka er mig studsande upp och ner, samtidigt som jag håller i mig allt vad jag orkar och blundar samtidigt.

Framme på ön, stod välkomstkommiten och tog emot oss. De övriga i familjen Edbäck som redan fanns på plats. Transport från stranden till hotellet skedde med traktor och vagn. Oskar valde att åka med Tante och Onkel.

           

Blev incheckning till det nya rummet, lte simplare än Pimalai får man allt säga.

          

          

Lite lunchätning

          

Lite badning med snorkling

          

          

          

Middagsätning med efterföljande kortspel, där jag för övrigt kom sist och maken naturligtvis vann....

          

          

          

          

Puss och kram på er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0