Januari månad

Igår när maken fick reda på att jag inte skulle äta godis på hela januari började han skratta, förstår inte vad som var så roligt med det.....

Och appropå min vita månad så har jag funderat på en sak. Varför tycker många att man är tråkig för att man väljer att inte dricka alkohol? Jag har hört det ett antal gånger under min vuxna tid. Alkohol är inte nyttigt för kroppen (okej det finns några som säger att man ska dricka ett litet glas rödvin om dagen när man äldre för cirkulationens skull, men de jag känner är inte äldre än) och tänk vad kroppen får arbeta för att få ur alkoholen ur systemet. Det är ju bättre om kroppen fick arbeta under ett träningspass istället. Tränar man mkt och sedan tar sig en rejäl bläcka, har man ju förlorat mkt av det man arbetat så hårt för, är det värt det? Jag vet att jag kommer att få försvara mina argument när jag börjar jobba igen, det vankas fest med arbetskamraterna, men förstår egentligen inte varför man måste det. Vill jag inte dricka, så vill jag inte. Jag är ju lika rolig på fest ändå....

Glömde ju säga att jag anmält mig till Öppet Spår, söndag, 6514 är mitt startnummer. Nu jäklar ska jag ha en bättre tid än förra året.

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: erica

Håller helt med dig kloka du! I allt! Att det är konstigt att man måste förklara sig och försvara sig när man väljer bort alkohol...och för den delen godis, fet mat och kakor.

Håller också med om att du är precis lika trevlig och rolig utan alkohol! Stå på dig vännen! Håller på dig! Kram

2011-01-06 @ 19:35:34
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0