Sista januari

och så är det måndag också. Måndagar går som alltid i ett rasande tempo, helt slut när klockan ringer för hemgång. Vissa dagar tar bara mer energi, idag var en sådan dag, då man får anstränga sig ut till fingerspetsarna för att behälla sitt lugn. Jag lyckades men vet inte om jag är mer nöjd för det.

Hemfärden i bilen är i allfall härlig, trots att det tar 45 minuter, då kan man rensa tankarna rejält. Lyssna på bra musik, en god bok eller bara ha det aldeles knäpptyst. Har nyss avslutat en superbra ljudbok av LArs Kepler, Paganinikontraktet. Tips för er som gillar kriminalare. Mari Ljungsteds nya Den farliga leken rekomenderas också.

Väl hemma idag behövdes det en extra stark espresso för att orka med husbestyr. Lagade mat, fisk i ugn, sedan blev det en tur till affären för matinhandling. Maken följde för ovanlighetens skull med, trevligare så.



            
Nu soffhängs det. Blev ingen träning idag, ingen ork men nu så har jag haft min veckovila så resten av veckan är det hårdkörning. Imorgon vankas det skidåkning efter jobbet.

Nu lite utlovade bilder från bygget.

        

        
         Gamla gåingaderoben som blir den nya passagen till utbyggnaden 

        
         Badrummet

Sötaste Dexter kom och hälsade på, men att vara med på kort gillar han inte.

         

Puss och kram på er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0