Nyårslöften eller sunt förnuft

Jag vet inte om man kan kalla det nyårslöften eller om jag bara ska säga sunt förnuft, för det är ju det det är. Januari månad har jag betämt ska vara vit, inte i form av snö för det är det ju redan och det kan jag ju inte styra över, utan att inte intaga några alkoholhaltiga drycker. Det blev lite mkt glögg innan jul, inte likt mig att sitta och smutta sådär. Inga problem att lyckas med denna uppgift då jag knappt dricker starkare drycker än bubbelvatten. Sedan ska månaden även vara godis och chips fri, det är här det kommer bli svårt. I just love  Olw´s dillchips. Men har man smaskat i sig som man trodde det var lördag hela veckan så får man stå ut med abstinensen. Det kommer att krävas viljestyrka.... Sedan gäller det kaffebröd, inget på jobbet är det vad som gäller när jag börjar jobba igen på måndag. Mitt arbetslag är riktiga gottegrisar men nu ska jag komma iform och inga tomma kalorier här inte. Får se om jag lyckas nu då, det var ju det där med chipsen.....

      
       Från och med nu blir det å knapra morötter....

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0