Härligt att vara ledig

Ska njuta så in i bängen denna vecka av ledigheten. Det blir lite som ett lyxliv att vara hemma så här, gött faktiskt, skulle kunna göra det till en vana. Men då måste jag komma åt pengar på något sätt...Plötsligt kanske det händer... I allfall så låg jag och drog mig i sängen i morse medans maken gjorde i ordning sig för jobbet (får kanske erkänna att jag sov mestadels). Gick upp när maken pussat mig hejdå och gick upp, satt mig i soffan, drack kaffe, surfade på datorn och kollade nyhetsmorgon. Åt min frukost, två ägg och min specialsmoothie. Fixade mig och drog iväg till Kupolen för att införskaffa mig en skidväst. Måste ha en med bra vindskydd fram (för det går så fort när jag kör =)), jag har blivit kall om bröstet när jag kört så jag ser det som en god investering, med en väst alltså. Strosade runt och kikade på reorna och hör och häpnad jag lämnade Kupolen med endast ett vitt blockljus för 19 kr. Åkte till Intersport som ligger på stan och inhandlade min skidväst. In och handla lite mat på Ica Maxi och sedan hem och käka lunch. Soft i soffan men nyinköpt tidning och te. Senare blev det lite kaffe och även en sprakande brasa i kamin. Packade träningsväskan, dressade om och sedan begav jag mig till SVEA träninscenter jag menar Må Bättre (nytt namn nu...) för att  ge kroppen en rejäl träningsomgång. Två pass blev det idag, spinning och boxning. Efter träning hem och laga mat, äta och nu soffhäng med maken. Vilken bra dag va?  Man kanske ska ta och bli hemmafru....

Puss och kram på er alla

OBS! Appropå Selmas jakt, 1.0 till fåglarna.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0