Min vardagsmorgon

KLockan ringer 05:15 på mornarna, lagomt tidigt så man hinner snooza några gånger. Det är nästan det bästa på morgonen, snoozningen, när man får bädda ner sig igen och somna om. Och jag har en sådan härlig bra låt som jag vaknar till. Lyssna och njut

       

Morgonen startas alltid med att sätta på kaffebryggaren. Sedan blir det morgonkissningen och utfodring av tre jamande katter. 

        

Sätter på teven och har tv 3 på, där går gamla avsnitt av Melrose Place. Plockar lite med disk eller annat som behövs i väntan på kaffet ska bli klart.

             

Kaffet blir klart och genast sätter sörplandet av första koppen igång. Eventuellt träningsväska packas. Kokar tre ägg, två till mig och ett till maken. Släpper ut katter. Piffningen startas och dags att fylla på kaffekopp nr 2.

             

Efter piffningen (smink och hår) är det dags att få på sig dagens idrottsläraroutfit.

             

En halv kopp kaffe till. Släpper in katter. Dags för frukost. Två ägg och en avocado/smoothie/fil med jox i och ett glas provivajuice. Hör makens väckarklocklocka och katterna rusar in i sovrummet. Packar dagens matranson till jobbet. Borstar tänderna. Pussar maken hejdå. Runt 07:00 starate jag bilen och åker iväg till jobbet.

Så ser mina mornar ut.

Puss och kram på er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0