Snön ligger vit på taken

Japp nu snöar det igen, och nu menar jag verklgen SNÖAR. Vintern är tillbaka med råge. Me like. Men jag verkar vara en av få. Får spott och spä för jag lovordar snön. Våren kan komma efter Påsklovet, då brukar jag känna mig mätt på snön. Eller kan det bero på att då brukar jag ta mina sista svängar i backen.....

Bilfärden hem gick ovanligt bra, med tanke på snöfallet menar jag. Folk brukar snigla sig fram så fort en liten snöflinga visar sig. Men angående snöröjningen på R70? Har plogpengarna redan tagit slut eller? Mellan Avesta och Hedemora är det alltid bra plogat, men sen. Katastrof. Inte undra på att folk åker av vägen. Skärpning med väghållningen!

Har Zumbat loss idag. Mkt bättre idag, annan instruktör. Kul var det men är inte riktigt kompis med alla danssteg än, snart så.....

Och imorgon är det fredag igen!

                  

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0