Irriterad

Igår när jag åkte från jobbet var jag fruktansvärt irriterad. Detta gick ut över min bilkörning hem Svor över alla bilister som sniglade sig fram på fint plogade vägar och som ligger i mitten av vägen när det blir tvåfiligt körfält. Får folk körkort i flingpaket numer? Och så har man en bil med ett signalhorn som nästan aldrig fungerar, irriterande det med.... När jag närmar mig Borlänge blir det värsta bilkön från OKQ8 i Romme till Coop forum, men jisses! Gör ngt åt denna korsning med trafikljus som skapar kaos i rusningstrafik. Borlänge har ju diller på rondeller så varför inte en sådan i denna korsning? KOm till mitt slutmål tillslut, Vildmarks vid Kupolen för att inhandla diverse Vitargosaker till Öppet Spår. ¨Ska du åka Vasaloppet¨var kassörens kommentar när jag lassade upp alla mina saker på disken för att betala. ¨Jaaaa...¨ svarade jag lite surt, fortfarande irriterad över bilkörning och jobb. Stackars kille, inte hans fel, han försökte ju bara vara trevlig.....

Väl hemma blev det målning av takplankor, vilket fredagsnöje. Trött, hungrig och irriterad. Tänk att man kan vara långsur ibland. När målningen var klar blev det soffhäng med lite glögg, det var bättre fredagsmys. God mat lagade jag också sedan och irritationen var som bortblåst.

Idag är det strålande vinterväder. Sol, mkt snö coh minusgrader. Idag ska det bli skidåkning av....

Puss och kram på er alla


         
          Söta lilla Selma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0